„Prvotním impulsem byla – bohužel obvyklá – reakce na konci mnohých představení. Přestože se evidentně líbila, děti celou dobu reagovaly a smály se, na konci netleskaly. Herci se tak klaněli v podstatě do ticha nebo spíše neurčitého šumu. Podobné situace negativně ovlivňují atmosféru produkcí,“ uvedl důvod vzniku kampaně ředitel Domu kultury Pavel Sedláček.
A tak vzniklo desatero, které kromě informace, že „tleskat je normální“, která dala název celému projektu, upozorňuje na další negativní projevy, které se často mezi malými diváky v hledišti objevují a kterých je dobré se vyvarovat. Upozorňuje na skutečnost, že v případě dětského publika je dobré diváky ve škole, školce nebo družině na představení předem připravit, popovídat si s nimi, o čem program bude.
„Snažíme se, aby kulturní dění v Kroměříži a organizace, které je připravují, přinášely nejenom zábavu a potěšení, ale také poučení,“ dodal radní Jiří Kašík.
